2016

Nog even en dan is het jaar alweer voorbij en dan beginnen we aan 2016. Het jaar van de waarheid.

Waar komt dat idee vandaan ? In de nummerologie is het getal 9 waarheid/volmaaktheid, omdat alle andere getallen gelijk blijven bij het getal 9. 2016 is een 9, 2 + 1 + 6 = 9. de 0 is te verwaarlozen dus die wordt niet meegeteld. Wat het verder allemaal inhoudt weet ik niet meer, omdat ik me er al heel lang niet meer mee bezig houd. De tijd van kaartleggen, handlezen en meer van die spirituele zaken ligt ver achter me.

Maar goed het jaar 2016 wordt het jaar van de waarheid. En de waarheid is, zoals we allemaal weten, hard. Ik denk dat heel veel astrologen, zieners en toekomstvoorspellers al de nodige verschrikkelijke voorspellingen klaar hebben liggen voor 2016.

Een jaar zonder al te veel sportevenementen, ondanks dat het een schrikkeljaar is en de Olympische Spelen voor de deur staan. Want er zullen wel heel veel aanslagen voorspeld worden. En uit voorzorg wordt bij ieder verdacht pakketje hele stadions ontruimd en doorzocht. Nederland gaat sowieso al niet naar het WK. (wat een feest) maar ook daar zullen vast wel een hoop kansen voor aanslagen zijn, waardoor vast veel wedstrijden worden afgelast of uitgesteld tot gunstigere tijden. Frankrijk is, zoals dit jaar al bleek, een groot doel voor aanslagen. Dus de Tour de France zal vast ook niet gereden worden. Een heel peloton volgepomt met anabolen vinden we heel gewoon, maar een heel peloton volgepomt met lood is geen pretje. En om nu heel 2016 met een Facebook profielfoto met een Frans vlaggetje door te brengen zien we natuurlijk ook niet zitten.

Het is toch wat die Goden oorlog. Al die aanslagen en dergelijken. Misschien moeten we in 2016 die Goden maar eens samen in de ring zetten en het ze samen laten uitvechten. Kijken wie welke duivel weet te verslaan. Houdt "onze" God misschien ook een keer op met boos zijn over de gegeten verboden vrucht. Kan Hij ook weer eens nuttigere dingen gaan doen. Misschien gaan de 2 Goden wel samen werken aan de volmaaktheid, zoals de 9 ook betekend.

Tsja 2016, het jaar van de waarheid. Maar stel dat de fantasie nu eens de werkelijke waarheid is. Hoe mooi (of juist niet) zou de wereld dan worden ? Daarom heb ik op de kerstkaarten maar gewenst dat we er iets magisch van moeten maken. Want de werkelijke waarheid van de afgelopen jaren ben ik nu eigenlijk wel een beetje zat hoor. Al dat wereldse gezeik en gezemel. Die eeuwige oorlogen, armoede, dat eeuwige lijden aan ziektes, het komt me eerlijk gezegd wel een beetje mijn strot uit.

10-01-2015 mijn verjaardag, toen zat ik op het rad. Tel de cijfers maar bij elkaar op dan krijg je de 10 of 1 en dat noemen ze het rad. De grote ommekeer in je leven. Nou dat heb ik geweten. Darmaanvallen die steeds vaker op elkaar zitten, de bult die spontaan ging lekken en niet zo een beetje ook en dan komt nu 2016, dat jaar van de waarheid.

Een raar jaar voor mij. Met het 30 jarig bestaan van een fantasiepark, 30 jaar geleden dat ik mijn grote hartoperatie heb gehad en de dokters voorspelden dat ik er 25 jaar mee zou worden. Maar ik realiseer me, vooral na de grote lekkage van de bult, dat het een zwaar jaar zal worden. Hoe gaat die buik zich komend jaar weer houden ? Hoe plezierig, al vrees ik het tegenovergestelde, zullen de darmaanvallen uitpakken ? 2016, het jaar van de waarheid... nee ik ben niet levensmoe, maar soms hoop ik dat het wel mijn laatste jaar wordt omdat ik het hele ziekte gebeuren meer dan zat begin te worden.

Laten we maar iets magisch van 2016 maken en hopen dat we zo die hele waarheid kunnen ontlopen of in elk geval ver weg bij ons vandaan kunnen houden.

Volgende keer weer meer..........

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis