Positieve blog over de Rozer.

Hallo allemaal, sjonge een maand geleden alweer de laatste blog. Ik schrijf veel te weinig eigenlijk. En er gebeurt toch best een hoop. Maar ja een hoop dingen zijn nog in ontwikkeling of zijn eigenlijk te onaardig om op te schrijven. En elke keer op alles zeuren en zeiken gaat ook zo vervelen he (knipogende smiley)

Laat ik eens een keer totaal iets anders doen en een positieve blog over de Rozer schrijven.
Ik heb gemerkt dat als de blogs over de Rozer of rest van het Zeehos gaan, ze zeer goed gelezen worden. Vooral ook door mensen die ik in de blogs meestal als "hogerhand" beschouw. (beetje sarcastische smiley)

Waarom een positieve blog over de Rozer ? Het antwoord is simpel, omdat er in de Rozer ook wel dingen gebeuren die niet vervelend zijn. Omdat er in en om de Rozer ook mensen werken die heel veel willen doen voor de cliënten en bewoners die komen in de Rozer, Mensen die tegen de stroom inzwemmen om leuke dingen te organiseren voor de cliënten en bewoners, terwijl het daarvoor aangestelde personeel vaak dwars ligt of weinig zin heeft. Ik heb het over de Vrijwilligers van de Rozer en het Rozerpersoneel.
Onder hun bezielende leiding worden evenementen als Halloween en de Kerstmarkt tot stand gebracht. Iets waar we als cliënten best trots op mogen wezen.

En elke keer als ik die mensen dan zo enthousiast bezig zie, dan kriebelt er toch ondergronds iets waarvan ik denk "Ik wil toch best meedenken of mee helpen om er iets van te maken." Er komt een soort van "lol in de Rozer", ondanks al mijn vooroordelen over die open hal (smiley) Dan gaan mijn herinneringen naar de oude Rozer, waar ook diezelfde mensen steeds weer voor gezellige avonden zorgden. Daar heb ik ook als meisje van LUV mee staan swingen en meer gekke dingen gedaan. Dus waarom zou ik hier eigenlijk dwars blijven liggen ? En als ik dan de man, waar ik niet zo'n hoge pet van op heb, toch ook weer elke keer mee zie doen dan valt alles toch eigenlijk best wel mee. Dan ben ik ook op hem een beetje trots, ondanks de ingewortelde boosheid tegen hem. In mijn ogen blijft ie verkeerde dingen doen, maar ja dat doe ik zijn ogen ook, dus wat dat betreft zijn we gelijk aan elkaar.

Vrijdag 12 december was er een Kerstmarkt. Fantastisch, een kleine rommelmarkt, een nagelstyliste, een sjoelwedstrijd en een tombola/verloting. En een heuse kerstman (smiley met kerstmuts)
En als je dan die mensen achter de tafels ziet, de mensen van de bediening, de gastvrijheid van de kerstman. Dan kan je toch alleen maar trots zijn op die mensen ?! Zij stralen de sfeer uit, zij maken de sfeer, ze zijn de sfeer. (smiley)

Misschien mopper ik wel eens te hard. Draaf ik soms wel erg door... heb ik mijn zinnen op verkeerde dingen gezet. Of zou het alleen aan de komende Kerst liggen ?? Word ik milder in deze periode, zie ik door de glitters en glinsteringen ook nog een zonnetje (stralende smiley)
Geen idee. Misschien wen ik eindelijk wel aan de situatie zoals die nu is, is die Rozer toch zo slecht nog niet.

Ik geef het nog een kans in 2015 (smiley) Want met zulke mensen wil ik er best een feest van maken.

Volgende keer weer meer..... Latersssssssssss
Fijne Kerstdagen alvast (smiley)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis