(Goede) Voornemens en wensen voor 2015

Nog even en dan is het jaar weer voorbij. 2014 gaat over in 2015, Het was eigenlijk niet zo'n bijzonder jaar dat 2014. Een jaar van een hoop twijfel, veel ziek zijn en een hoop gedonderjaag met, op en in het Zeehos. Terwijl in de grote jaaroverzichten 2014 een heel jaar vol grote gebeurtenissen is.
De grote (Olympische) Winter Poetin spelen, een heel jaar discuzeuren over Zwarte Piet. Een prachtige zomer, een neergeschoten vliegtuig, een hoop gezeik met het Islamitische geloof. Een veel bewogen jaar.

Maar goed, nog even en hij is voorbij.... dan komt 2015.
En bij een nieuw jaar horen de welbekende verplichte wensen en voornemens.

Ik ben niet meer van die wensen. Ik word doodmoe van dat eeuwige "gelukkig" en "voorspoedig" nieuwjaar. En ook dat eeuwige "gezondheid" en het "aller aller beste". Want hoe meer we het elkaar toewensen, hoe minder er werkelijk van wordt.
En ja, ik gun iedereen het aller aller beste en heel veel voorspoed en nog meer gezondheid en het grootste geluk. Van mij mogen al die mensen hier op het Zeehos morgen uit hun rolstoelen stappen en geheel gezond aan 2015 beginnen. Iedereen vrij van kanker en welke rot ziekte ook zijn. Maar helaas de werkelijkheid regeert op aarde en de fantasie blijft fantasie.

Dus ik wens dat 2015 voor iedereen dragelijk mag zijn. Dat we onze mankementen kunnen blijven dragen, dat ze niet teveel worden. Gewoon dragelijk, zodat we een prettig jaar hebben.

Goede voornemens heb ik ook niet.
Ik heb me voorgenomen om volgend jaar alleen aardig, vriendelijk en behulpzaam te zijn voor de mensen die het waarderen. Die wel blij van me worden/ met me zijn.
Want ik heb gemerkt dat een hoop mensen mij alleen zien als een grote zeikerd, een verveel, pestkop, als de rottigheid zelve. Dat is ook het eerste wat ze opnoemen. Over iets positiefs moeten ze lang denken. En dat terwijl ik ook voor die mensen altijd klaar sta. Oke dan laat ik natuurlijk de mensen waar ik zelf echt een bloedhekel aan heb buiten beschouwing. Dat die lelijk over mij denken is alleen maar logisch.

Verder zijn mijn persoonlijk wensen en voornemens, dat ik een Vetklep vrij 2015 wens.
Dat ik iemand een tweede (eigenlijk is het al meer) kans ga geven
En dat er wat meer mensen op de negeerstand gaan, want dat is me in 2014 prima bevallen, Dat werkt het beste.

Nogmaals, ik wens jullie allemaal een dragelijk 2015.
Wees voorzichtig met vuurwerk, (vanaf morgen gaan we vingers tellen) maak er een feest van
En graag tot ziens in het volgende jaar.

Laterssssssssssss...............................

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis