Ziektes

Vandaag ga ik het hebben over ziektes. Dat komt na aanleiding van een heel bericht op Facebook van iemand die kanker heeft en verschrikkelijk graag beter wil worden. Met haar bericht wilde ze dat zoveel mogelijk mensen dat bericht zouden delen en dat op die manier misschien wel een hele goede arts gevonden zou worden, die haar beter kan maken.

Nou gedeeld werd er, de startpagina stond vol met steeds weer hetzelfde verhaal. Ik ben het maar liefst zestien keer tegengekomen.

Dat iemand in zijn/haar wanhoop dit doet, kan ik me best voorstellen. Dat iemand met alle macht een wonder dokter wil vinden, vind ik alleen maar logisch. Alleen snap ik de mensen die het bericht delen niet. Ik snap best dat je wilt dat die zieke beter wordt en dat men een helpende hand wil toereiken, maar heeft het echt nut om het verhaal tot in den treuren te delen ??
"Ja maar stel dat er een knappe dokter dit bericht leest" is een argument, dan denk ik, oke dat zou fijn zijn, maar ken je dan een knappe dokter in je vriendenkring ? Als het antwoord dan nee is, dan snap ik ook niet waarom je het bericht deelt.

Ikzelf zou zo'n bericht niet delen, ik ken geen knappe dokter en al helemaal geen wonder dokter. Als ik die zou kennen, dan was er hier al een heel Zeehos die beter wil worden. Dan kan die dokter hier al zijn/haar gang gaan.

Van mij hoeven mensen helemaal niet ziek te zijn. Ik gun niemand een ziekte, ik hoop alleen maar dat iedereen een keer gezond mag worden. Ik wil best iedereen helpen om beter te worden, alleen kan ik dat niet. En als ik het zou kunnen dan zou ik dat niet via Facebook doen. (tenzij iemand bemoediging nodig heeft, een hart onder de riem enzo) Ik heb zelfs de "Nieuwe Jezus" willen zijn, al de ziektes willen krijgen met de wetenschap dat na mijn dood geen enkel mens meer ziek hoefde te zijn. Maar helaas, ook dat ben ik niet en ook die wonderen bestaan niet.

Tovenaars, heksen, feeën en Goden, ze staan allen machteloos tegen ziektes. Want anders was er vast wel eentje wakker geworden en had hij/zij ons allemaal al wel genezen. Ik word pislink om dat zonde verhaal als het om God gaat. Want die wist in zijn Alwetendheid allang dat de mens van de Boom zou snoepen, maar toch moest en zou hij dat ding planten. In zijn Alwetendheid wist hij dat hij er enorm boos om zou gaan worden en toch deed hij het. Hoe stom kan je dan zijn ??? En nu is hij er in al zijn Alwetendheid nog steeds boos om. Dan ben je geen God, dan ben je een sukkel. Maar dat wist hij in al zijn Alwetendheid ook al.

Ik hoop dat die mevrouw een wonder dokter vind, dat zij langer mag leven dan het er nu naar uit ziet, dat zij mag genezen. En als die dokter echt zo wonderlijk is, hoop ik dat zij hem of haar ook eens naar andere zieke mensen stuurt.

Volgende keer weer meer........................ laters

Reacties

  1. Het enige wat ik kan doen, is voornamelijk beamen wat je al geschreven hebt, namelijk dat het delen van jouw eigen pijn op facebook je hoogstwaarschijnlijk niet zal helpen, daarbij wil ik nog wat spiritueel advies geven, mocht zij, of iemand anders die er over nadenkt om zijn eigen pijn te delen. Je moet uitkijken dat je niet in een negatieve spiraal terecht komt (ohh wat ben ik zielig want ik ben ziek), want dan wordt het alleen maar erger & erger. [voordat iemand mij beschuldigt van plagiaat, ik heb het uit het boek:'de Creatiespiraal' van Marinus Knoope]

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis