De zon en het verlangen...

Het is weer schitterend weer, de zon schijnt, de lucht is blauw en de temperaturen stijgen. Wat een feest !! En ieder jaar weer als die zon eenmaal goed gaat schijnen dan wordt het verlangen naar .... steeds groter.

Verlangen naar dingen die allang verleden tijd zijn. Verlangen naar de vakanties in Slagharen. Het plezier in dat mooie park, het zwemmen in het buitenbad of in het Fujibergbad. Verlangen naar het vijftig meter hoge reuzenrad, de monorail en het geluid van de Looping Star.
Het is allemaal geweest, het gaat niet meer. De reis erheen en het er zijn kosten allemaal teveel energie, plus alle spanningen die het meebrengt. Het er naar toe leven, het er zijn. De zorgen of de bus wel op tijd zou komen. Zou de scootmobiel wel in het huisje kunnen ?? Het slapen gaat allang niet meer in die kleine bedden en op de bank is ook behelpen.

Maar de zon doet ook verlangen naar andere tijden. De tijden in het park, het naakt recreëren met de jongens. Het ging heus niet alleen maar om één ding. Het was ook de gezelligheid onder elkaar, het samen zijn. Ik had er ook best leuke vriendschappen. Toen ik nog thuis woonde ging de hond Joy altijd mee. We brachten dagen door in het park samen, heerlijk.
Maar ja ook dat is verleden tijd. Ik moet er niet aandenken om nu naakt te gaan recreëren. Ze zien me al aankomen met die bulten van mij. Ik zou een attractie op zich zijn. Zodra mijn t-shirt te hoog zit, dan roept iedereen al, dat ik hem goed moet doen...

En het naarste is, dat ik ook niet meer tegen de warmte kan. Ik ben blij als het mooi weer wordt, maar in de zon kan ik niet meer. Te warm, ik word er draaierig van.
En dan zeggen we blij.."Ach we hebben het gehad, niemand kan het ons afnemen, we kunnen het ons herinneren." Maar ik wou dat ik het nog eenmaal mocht beleven... hoewel.. het zal vast niet meer zijn zoals toen.

De tijden zijn veranderd, ik ben veranderd... maar zodra de zon gaat schijnen, begint toch weer het verlangen naar.....

Volgende keer weer meer...................... Geniet van de zon en laterssssssssssss !!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis