Waar doe ik goed aan ? En wil ik dat wel ?

Waar doe ik goed aan ?? Dat is de vraag die me deze week bezig houdt.
De welbekende irritaties en frustraties stapelen zich maar op en worden almaar meer. Ik hoor teveel, ik zie teveel en misschien weet ik ook wel teveel. Boosheden bouwen muren met kantelen vol haat. Ergernissen verblinden de dingen die nog wel leuk zijn. Het maakt ook dat "het normaal reageren" zoals ik gewend ben en was te doen op dit soort dingen, verdwijnt. De drang om er tegenin te gaan is enorm. Maar waar doe ik goed aan ? En heb ik daar wel zin in ??

Misschien moet ik de bom gewoon maar een keer laten barsten en maar zien wat daar uit voortkomt. De tijd van praten is toch allang verstreken.
Of moet ik maar gewoon mee blijven doen, me aanpassen aan de anderen en net doen of mijn neus bloedt. Gewoon de marionet spelen in de dagelijkse poppenkast.
Of voor de optie gaan die ik nu maar even gekozen heb. Gewoon me afzijdig houden van alles waar ik me aan erger, van alles wat me boos maakt.

Waar doe ik goed aan ?? De optie praten is allang voorbij en als het puntje bij het paaltje komt dan ben ik, zoals gewoonlijk toch degene waar het aan ligt. Zo gaan die gesprekken meestal, er is er maar eentje stom bezig en dat ben ik. Dan komt dat hele verhaal weer dat ik altijd zo lekker negatief ben en ga zo maar door.
En al zou praten een optie zijn, dan heb ik daar in elk geval geen zin meer in. Er moet maar eens wat gaan gebeuren lijkt mij. Maar ja, de vraag is wat ??

De bom laten barsten is de optie waar ik me op dit moment wel in kan vinden.Het liefst zou ik alles en iedereen er bij betrekken en willen veranderen. Al moet ik toegeven dat ook ik de consequenties daarvan niet kan overzien of over nagedacht heb. Maar ik ben nu wel dat ik zin heb in een hard tegen hard confrontatie. Dan kan daarna altijd de optie praten nog wel. Dan een drankje met elkaar en weer met een stralend blauwe lucht opnieuw beginnen.

Maar ja waar doe ik goed aan ?? En wat wil ik nou eigenlijk ??
Voorlopig houd ik mijn ingeslagen koers maar even aan tot ik weet wat ik ermee wil en er tegen wil gaan doen. Als er al wat tegen te doen is.
Het is en blijft maar moeilijk.

Volgende keer meer.........

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis