Homoseksualiteit, ik begrijp er geen barst meer van.

Zoals jullie weten ben ik homoseksueel. Dat steek ik niet onder stoelen en banken, maar ik loop er ook niet mee te koop. (ook niet meer op de plekken waar het wel kon) Normaal gesproken heb ik ook geen moeite met het homo zijn. Ik heb mezelf geaccepteerd en vind het prima zoals het is. Maar tegen de gedachten hoe heteroseksuelen over homo's denken heb ik me wel vaak verzet.

Momenteel verzet ik me meer tegen het beeld wat homo's neer zetten over hoe homoseksuelen zouden zijn. Vroeger was je gewoon een homo, een lesbiëne of bi-seksueel. Later bleek dat ook travestie onder homoseksualiteit valt.(een man in een jurk of een vrouw in mannenkleding) Maar tegenwoordig is transgender helemaal hot lijkt het wel en ook dat schijnt onder homoseksualiteit te vallen. Een transgender is een man die vrouw wil worden of een vrouw die liever man wil worden. (even kort door de bocht uitgelegd)
Zij zijn het ene geslacht en voelen zich niet thuis in dat lichaam en willen graag het andere geslacht worden. Gaat niet van de ene op de andere dag, heel proces met hormonen, operaties en geestelijke bijstand en wat niet meer. Maar waarom dat nou onder homoseksualiteit moet vallen is me een raadsel. Alsof elke homo man (of lesniëne) 's morgens uit bed komt met het idee dat hij (zij) in een verkeerd lichaam zit. Ik sta 's morgens nooit naast mijn bed met het idee van "Meid, wat voel ik me weer lekker vrouw, alleen jammer van dat mannenlichaam, tijd dat die pik eraf gaat en mijn borsten worden opgepompt."

Nu zit er in Utopia zo'n homo geval (ja ik zeg geval omdat ik niet meer weet wat hij/zij/het nou werkelijk is of wil zijn) die, zoals hij zegt, de homo acceptatie wat meer tot stand wil brengen. Maar voorlopig laat hij een beeld zien waardoor Nederland (en ik) denkt, "Die gozer is totaal verknipt. Dus zullen alle homoseksuelen wel verknipt zijn." Hij is een man, treedt op als travestiet, voelt zich een vrouw en nu wil hij met een Botox behandeling zijn gezicht vrouwelijker maken, zodat hij ooit eens vrouw kan gaan worden. Hij is transgender.

Sorry hoor, maar daar wil ik als homo echt niet mee geassocieerd worden. Dan ga ik me echt afvragen of er nog wel normale homo's zijn. Niet dat ik normaal ben, maar zo ingewikkeld homoseksueel in elk geval niet.

Maar ook op het homoforum zie ik dingen dat ik denk "Waar zijn jullie nou mee bezig ?" Het gros is er zeer goed gelovig. God is helemaal de Big Boss, Het Woord meer dan heilig. Maar de kerk moet wel haar standpunten rond homoseksualiteit veranderen want dat kan echt niet meer ano 2016. Met andere woorden, de Bijbel moet anders geïnterpreteerd worden, zodat homoseksualiteit wel kan. Dus het Heilige Woord moet anders gelezen worden.

Maar als je God zijn Woord wil veranderen, kan je toch beter een hele nieuwe Bijbel schrijven en een hele nieuwe God creëren die homoseksualiteit wel goedkeurt. Dat is mijn idee dan. Zeker nu met dat hele transgender-gedoe erbij. Stel dat Adam zich niet thuis voelde in zijn lichaam en een vrouw werd, dan was dat scheppingsverhaal zo uit. Werd de Bijbel maar een klein boekje.
Maar echt rijmen kan ik het niet, de christen-homo voelt zich wel thuis bij God, houdt zich vast aan Zijn Woord en toch moet Hij dat Woord veranderen, of moet iedereen dat Woord anders gaan lezen, want dan voelt de christen-homo zich pas echt goed. Ofwel de christen-homo is eigenlijk klaar met God, maar het geloof is er al zo ingestampt dat het moeilijk is er wat aan te veranderen.

Of zijn wij homo's en is homoseksualiteit dan toch niet normaal. Tegendraads, onnatuurlijk.

Homoseksualiteit, ik begrijp er geen barst meer van, denk dat ik maar hetero ga worden.

Volgende keer weer meer.................

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis