Eindelijk verstandig... ?!

Ik ben de laatste maanden een aantal keren behoorlijk ziek geweest. Opgehoopte spanningen, stress en onverwerkte gevoelens hebben de spieren op en rond mijn buik/bult behoorlijk doen opspelen. Gevolg, veel in bed liggen, overgeven, dunne ontlasting en hele erge krampen (weeën) in mijn spieren.
En als ik dan zo ziek lig te liggen, het leven eigenlijk niet meer hoeft en zin lijkt te hebben, dan roept dat binnenste stemmetje in mij "Wat ben je toch een lul he Mario !!" En dan denk ik "Ja, ik ben toch eigenlijk best een lul."

Want het is toch eigenlijk van de zotte dat ik door spanningen, veelal voor en door anderen, ziek in bed moet liggen, terwijl die anderen vrolijk verder met hun leven gaan. En dan herhalen vele preken in mijn hoofd van mensen die me liefhebben, dan gaan eindelijk mijn open ogen en begin ik langzaam maar zeker in te zien wat zij allang zagen en me voor gewaarschuwd hadden. En dan wordt het tijd dat ik voor mezelf knopen ga doorhakken, punten ga zetten en voor mezelf ga kiezen.
En dat lijkt zo makkelijk jongens (en meisjes) Maar God wat is dat moeilijk en wat levert dat een hoop spanningen en stress op en wat rammelen je gevoelens daar van door elkaar. Gevolg, weer ziek op bed.

Maar, stukje bij beetje, stapje voor stapje heb ik puntjes uitgestippeld, ben ik gaan hakken en heb ik keuzes gemaakt. Ze groeiden uit tot punten, doorgehakte knopen en vaststaande keuzes. (trots)
Ik kies nu voor mezelf, negeer sommige mensen omdat ik klaar met ze ben en doe geen dingen waar ik me niet prettig bij voel.
Ik ben met sommige puntjes pas begonnen en het is te hopen dat de uitwerking gaat zoals ik die uitgestippeld heb. De uitvoering is ook een hele kunst.

Maar ook op het gebied van voeding en dranken ben ik in zekere mate goed bezig. Ik ga meer op het natrium en vocht beperkte dieet letten. Dit wil niet elke dag lukken, maar toch ben ik al lekker bezig. Er is zelfs een diëtiste ingeschakeld om uit te pluizen wat voor mij het lekkerst en prettigst zou zijn. Want er mag heel veel vocht weg/af, maar ook best veel vet bij. Mijn armen en benen lijken af en toe ook van Magere Hein.

Ik ben goed bezig al zeg ik het zelf.
Zou ik dan eindelijk verstandig worden..... ?!

Waarschuw me als je denkt dat het de verkeerde kant opgaat (knipogende smiley)

Volgende keer weer meer...... laterssssssssssss !!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis