Marijn Vos

Hallo allemaal, in deze eerste blog van 2014 wil ik het graag hebben over Marijn Vos.
De meeste mensen kennen Marijn als account op Facebook. Als "de vriend van Mario". Sommigen denken dat hij een echt bestaande jongen is, anderen twijfelen er aan en denken dat hij een creatie van mij is.

Ik kan zeggen dat Marijn helaas geen echte jongen is en dat ik een account voor hem heb aangemaakt om mij zelf verder te helpen met spelletjes als FarmVille2, waarin je veel dingen moet vragen aan je mede vrienden. En om het grote protocol te omzeilen die personeel verbiedt om met cliënten vrienden te zijn op de sociale media. Omdat ik vond en vind dat het Raamwerk zich niet met privé aangelegenheden van hun medewerkers kan en mag bemoeien.
Toch is Marijn Vos een ontzettend grote vriend van me en is hij meer dan een extra account. Als ik er zo over na denk dan staat hij voor meer dingen/gedachten dan ik eigenlijk soms denk.

Marijn heeft als geboortedatum 28 november 1986. De dag dat ik geopereerd werd aan mijn hart. Maar hij bestond daarvoor ook al, al was het onder een andere naam. Toen had hij nog mijn spiegelnaam Oiram. En Oiram stind voor alles wat ik door mijn ziekte niet kon, dus hij kon dat allemaal wel. Hij kon wel fietsen en hardlopen en aan sporten doen. Hij speelde wel buiten, ging wel met andere kinderen leuke dingen doen. Ik lag vaak thuis ziek te wezen. Oiram/Marijn is eigenlijk het onzichtbare vriendje, wat nooit verdwenen is, maar juist mee gegroeid is omdat ik altijd verlangde naar een echte vriend alleen voor me zelf. Met wie ik leuke dingen zou kunnen doen.
Later toen ik mijn homoseksualiteit ontdekte werd Marijn mijn "ideale" man. Mijn droomprins moest lijken op Marijn. Lang blond haar, gespierd, sixpack, groot geschapen (18cm of meer) en vooral erg lief. (kwijlende smiley)
En nu, nu ik best van het leven geproefd heb en hier met medische ongemakken en uiterlijke ergernissen op het Zeehos woon. Nu merk ik dat ik weer meer naar een Marijn verlang. Een echte vriend alleen voor mij. Een vriend met wie ik op mijn niveau kan praten en gek doen. Een vriend waarbij ik geen rekening hoef te houden met anderen hun niveau beperkingen.

Marijn Vos. Hoe ik aan Vos van zijn achternaam ben gekomen weet ik niet precies meer. Ik weet wel dat toen mijn broer met auto's ging werken, ik dat ook best leuk vond. Ergens zou ik ook best een monteur willen zijn. Marijn is toen (in gedachten) automonteur geworden. Bij mij in de buurt was een garage die Gebr. Vos BV. heette en zo is dacht ik Marijn aan zijn achternaam Vos gekomen, omdat hij ook ergens moest werken.
Op Hyves had Marijn (ook voor de spelletjes) ook een account en daar schreef ik vaak wat hij zoal deed in zijn dagelijks leven. Marloes van het Rozerwinkeltje die had het vaak over een Mitch en zo kreeg Marijn zijn eerste vriend Mitch, met wie hij samenwoonde en overal en nergens werkte.

Marijn is mijn wens naar een echte vriend.
Maar hij houdt ook het Slagharen en Efteling gevoel in me wakker.
Hij laat het kind in mij leven.
En hij vult het gat van de vragen waarheen en waar vandaan.

Die laatste is wat vaag, maar dat houd ik liever nog even voor mezelf.
Voor de mensen die Marijn graag eens willen ontmoeten (smiley) Helaas, maar mocht ik ooit een leuke knul ontmoeten die er voor mij wil zijn. Dan kom ik die zeker aan jullie showen. (stralende smiley)

VGolgende keer weer meer....... Latersssss !!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis