Hallo allemaal weer, daar is ik weer. Zal ik weer eens vertellen wat mij en de rest van de Zeehosbewonertjes bezig houdt ?

We hebben nu dus een nieuw gebouw, de Strandschelp, door de bewoners al steevast de Strontschep genoemd. Zo staat hij ook in mijn computeragenda, zodra ik daar een afspraak op het Zeehos in zet staat er bij locatie al: "De Strontschep". Het is een modern gebouw, open en ruim, met veel licht. Architectonisch een schitterend gebouw. In het dagelijks gebruik een complete ramp. De liften zijn niet al te groot, de indeling van medische ruimtes en kantoren niet erg praktisch en het restaurant te open en er mist een duidelijke receptie.

Wat wel erg mooi is, is het winkeltje. Dat is er echt op vooruit gegaan, mooie grote ruimte, brede paden waar rolstoelen en scootmobielen makkelijk door kunnen. Ja, het winkeltje is echt een feest om naar toe te gaan. Het enige jammere is dat nu het winkeltje om 14:00 uur open gaat, je zou verwachten dat iedereen nog op de werkplaats bezig is, maar nee dan sta je nog in de rij. (smiley)

De Rozer blijf ik een complete ramp vinden in het nieuwe gebouw. Veel te open, veel te koud en teveel vreemde mensen die weinig tot niets zinnigs inbrengen. Ik kom er dan ook heel weinig, eigenlijk alleen op verzoek van anderen. De ruimte geeft me het gevoel alsof ik in zo'n ziekenhuis restaurant zit, waar mensen voorbij lopen opzoek naar artsen of ruimtes waar ze onderzocht moeten worden. En als mensen je dan aanspreken (ze zien al die rolstoelen om je heen) dan gaat dat op zo'n toontje alsof je een mongool bent. Van de week zat ik te eten, komt er zo'n oud wijf voorbij, zegt ze "O kan je hier eten dan ? Zit jij zo lekker je bordje leeg te eten dan ? Is het zo lekker dan ?" (lekker happie hap te doen dan, daar kwam het op neer) Dan moet ik me beheersen om niet op te staan en dat bord bij dat mens achter in d'r strot te douwen. Hier hebben we als bewoners toch niet om gevraagd om te koop te zitten als een stel mongolen in een open hal ?? (er is ons overigens niks gevraagd over de nieuwe Rozer, maar goed) Het zal denk ik nog wel even wat tijd nodig hebben wil ik echt iets positiefs over de Rozer kunnen schrijven. Want voorlopig zie ik teveel nadelen en negatieve punten. Zo vind ik het ook zo ergerlijk dat je het Rozerpersoneel zo weinig ziet, die staan constant maar in die keuken, het even gezellig aan de bar bij de bewoners zitten is er ook af met die rare indeling van alles. En onze participant wordt lekker uitgebuit met dat werken met behoud van uitkering zeg, die draait minstens hetzelfde als iemand met een gezonde betaalde baan. Meneertje Rutte heeft dat lekker uitgedacht met zijn participatiesamenleving, (soort Melkertbanen) ze doen veel voor weinig. En de hogeren strijken het geld wel op.

Nog even en dan zijn we ook weer een jaar lang van dat Pietengezeur af. Echt daar wordt een mens ook kriegel van. We zijn al beschuldigd als een stel racisten, maar dit hele gedoe zorgt er voor dat je een racist wordt. Van mij mogen die ZeurPieten inpakken en met een lekke boot terug naar het land waar hun slaven voorouders vandaan kwamen. Ik vraag me nog steeds af welk feest mensen die ook anders zijn, (hetzij door een handicap, of door hun kleur haar of groeistoornis of door hun geaardheid of vanwege geloofsovertuigingen), naar de klote mogen helpen. Ik denk dat we van het woord racisten ook maar een werkwoord gaan maken. Ik racist, jij raciste, wij hebben geracist.

Maar verder gaat alles prima hoor. Niks te klagen of te zeuren (smiley) Vermaak me prima hier in huis, ik kook geregeld voor mezelf of ik nodig anderen uit. Hartstikke gezellig.

Volgende keer weer meer.......................... latersss en tot sinas (knipogende smiley)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis