Boos op alles en (bijna) iedereen!!

Ik ben de laatste tijd verschrikkelijk boos. Het duurt allemaal veel te lang. Dat gezemel over dat Corona, de flauwekul over de anderhalve meter samenleving. En al die protesten van onze gekleurde medemensen. 

De gekleurde mensen gebruiken graag de termen wit en zwart, dus zal ik die maar aanhouden. 
Hartstikke triest hoor dat een zwarte man vermoord is door een witte agent. Dat mensen daar de straat voor op gaan, oké, laat maar horen dat je boos bent. Maar waar al die plunderingen goed voor waren, dat snap ik dan even niet. Dat zwarte mensen in Nederland boos zijn na zo'n bericht, nou dat kan. Maar waarom dan meteen Zwarte Piet erbij gehaald moet worden, dat snap ik niet. Ik denk ook niet dat de witte agent de zwarte man vermoord heeft omdat hij Zwarte Piet speelde. 
Maar goed alles wat witte mensen doen om zwarte mensen te spelen wordt bestempeld als racistisch. En als ik zo de protesten zie en er over lees, dan deugen de witte mensen totaal niet in de ogen van zwarte mensen. En dan komt er iets bij mij boven wat zich dingen af gaat vragen.
Ik ken waarschijnlijk alleen het witte geschiedenisboek. En in dat boek staat een hele ontwikkeling van de witte mens. Van holbewoner tot de mensen die we nu zijn. En over zwarte mensen lees je enkel maar dat het slaven waren, bij de Romeinen al, maar ook in het Oosten bij de Turken. Je leest dat de zwarte mens alleen maar in bossen leefde, met eenvoudige Goden. Dat ze makkelijk om te kopen waren met kraaltjes en spiegeltjes. Ze hadden geen benul van de waarde van goud, zilver en olie. 
Dat ze nu roepen dat de boze witte mensen hun land geplunderd hebben, weten ze doordat wij als witte mens hun die beschaving hebben bijgebracht. We hebben ze met harde hand onze geloven geleerd, we hebben ze leren lezen en schrijven, de waarde van geld geleerd. 
En ik snap best dat ze boos zijn op de manier hoe de witte mens hun van alles heeft bij gebracht en ze afgebeuld zijn als slaven. Maar aan de andere kant vind ik dat ze ook blij mogen zijn, dat de witte mens ze van alles heeft bij gebracht, zodat ze nu weten waarom ze boos zijn. (al denk ik dat de zwarte mens het totaal niet met me eens is) En dan nog een keer Zwarte Piet, als de zwarte mensen hem nou zo racistisch vinden, kom dan met een goed alternatief en laat het niet van ons afhangen. Dan blijf je vechten tegen een muur dat de witte mensen hem graag zo houden, al was het alleen maar om dwars te liggen. (leer ook eens van je geschiedenis)

En dan die anderhalve meter samenleving. De vliegtuigen mogen tot de nok toe vol gevuld worden (het kabinet heeft aandelen KLM), cafés worden beboet omdat de klanten zich niet aan de regels houden. Pretparken mogen open, maar met gepaste afstanden in de rijen, maar zwarte mensen mogen met duizenden tegelijk protesteren. En de kermis mag niet want stel dat het er druk wordt en de ouderen zitten nog steeds binnen. De noodverordening die met maart en de Coronacrisis inging, wordt, als we niet uitkijken, per een juli een heuse wet. Zeg dan maar helemaal dag tegen je vrijheid. Lekker bezig Mark en Hugo, als ik in die (bijna) dertien weken, aan iemand een hekel heb gekregen, zijn jullie dat wel. En Mark, als ik toen geweten had, wat ik nu allemaal weet, dan had ik hem er bij je afgebeten. En haal toch eens die verschrikkelijke grijns van je smoelwerk!! Hoog tijd dat jullie aftreden en dat zooitje van het RIVM meenemen. Halen we ook meteen een bezem door Staatsomroep de NOS, kunnen we eindelijk weer eens normaal gaan doen. 

De begeleiding wil dolgraag dat ik naar buiten ga, dat ik straks weer gewoon mijn boodschappen kan gaan doen. Maar ik wil helemaal niet naar buiten. Ik wil niet die anderhalve meter samenleving in!! Ik wil geen mandje ontsmetten en me handen omdat ik boodschappen ga doen. Ik wil niet de pijlen volgen op de stoep, ik wil gaan waar ik wil gaan, al is het tegen de looproute in, ik bepaal dat zelf wel. En ik wil niet naar buiten omdat er nog teveel ouderen binnen zitten. Nog niet alle tehuizen doen aan versoepeling. Of we gaan allemaal naar buiten of niemand, dat is mijn idee. En als we naar buiten gaan doen we normaal en geen gezeik over anderhalve meter. Dat virus is volgens Chinese deskundigen, na zeventig dagen weer weg. Dertien weken is meer dan zeventig dagen, dus hier zal het ook we weg zijn. En die Chinezen kunnen het weten, zij hebben het Coronavirus ook gemaakt in hun laboratoriums. Dat sprookje van die vleermuizen hebben ze er aan geplakt om hun schuld te verdoezelen aan de wereld. Ze vreten al eeuwen vleermuizen. (of welke andere dieren ook) 

Ik ben boos op alles en bijna iedereen. Bijna, dus er zijn ook mensen waar ik niet boos op ben. Zoals de begeleiding, op hun ben ik alleen maar trots. Ze weten al dertien wekenlang het Zeehos Coronavrij te houden. Ze staan altijd weer voor ons klaar. Als we nu weer normaal zouden mogen doen, krijgen ze allemaal een knuffel. Van zulke mensen kunnen jullie nog wat leren Mark en Hugo, neem daar eens een voorbeeld aan.

Volgende keer meer....

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis